HTML

joeymano

Friss topikok

Címkék

19század (1) Agave (6) Agota Kristof (1) akció (1) Alice Hoffman (1) Aludni is tilos (1) Angolul (2) Appassionata (1) Árnykislány (1) Asszonybeszéd (1) Aszlányi Károly (1) Athenaeum (1) Austen (4) Az almárium a vánkos meg a baracklekvár (1) Az ételkóstoló (1) Az ezüst kecske (1) Az időutazó felesége (1) Az igazi (1) Az ördög bájitala (2) Az orvosdoktor (3) A betért (1) A Bokros csomag mítosza (1) A boszorkány (1) A Csokoládéimádók klubja (1) A fekete város (1) A fekete zongora (1) A Fuggerek (1) A hollókirály (1) A holt kéz (1) A kabbalista (2) A kaméliás hölgy (1) A kurtizán és a törpe (1) A láthatatlan ember (1) A magyar próza klasszikusai (1) A Manderley ház asszonya (1) A munka öröme (1) A női agy (1) A nővérem húga (1) A nyugalom (1) A portobellói boszorkány (1) A rózsa neve (1) A sátán kutyája (1) A szabadság zaga (1) A szél árnyéka (1) A szingli fejvadász (1) A szőkékkel mindig baj van (1) A tizenharmadik boszorkány (1) A tizenharmadik történet (1) A Vagina Monológok (1) A világ ura (1) A Zsibárus boszorkány (1) Baráth Katalin (3) Bartis Attila (1) Beagle (1) Benina (2) beszerzés (1) Biff evangéliuma (1) Birkakergető nagy kaland (1) blogszülinap (1) Bródy Lili (1) Bródy Sándor (2) Bruckner Éva (1) Brunonia Barry (1) Bűbájos Mary (1) Búcsúbáj hölgyei (1) Bud Spencer (1) Büszkeség és balítélet (1) Campanile (1) Carole Matthews (1) Ceceila Ahern (2) Celia Rees (3) Charlotte Bronte (1) Chéri (1) chick lit (1) Chika Unigwe (1) Coelho (2) Colette (1) Colin Clark (1) Conan Doyle (1) Cooper (1) csak úgy (1) családregény (1) Császtvay Tünde (1) Csiba László (1) Csillagpor (1) Csokoládé (1) Daisy Miller (1) Daphne du Maurier (1) David Benedictus (1) Diamand (1) Diana Gabaldon (1) Diane Setterfield (1) díj (3) Dumas (5) Duma klub (1) Eco (2) Egek ura (1) Egymás szemében (1) Egy csendes zug (1) Egy orvos feljegyzései (1) Éjjeli lepkevadászat (1) eladó (1) életrajz (2) Elfújta a szél (1) Elie Wiesel (1) Elizabeth Gaskell (1) elmélkedek (2) Emily Bronte (1) Emma (1) Emma szerelme (1) Erin Morgenstern (1) Eve Ensler (1) Fábián Janka (1) falhozvágós (1) fantasy (4) Farkasszem (1) Fejes Endre (1) Fekete István (2) Ferrante (1) Gaál Viktor (2) Gaiman (2) Gárdonyi (4) Gazdag László (1) Geert Kimpen (2) Geopen (5) Goleman (1) Goolrick (1) Gordon (1) Günter Ogger (1) Haddon (1) Halálos tavasz (1) Halmay (1) hangoskönyv (1) Hargreaves (1) Harris (3) Hector utazása (1) Helen Fisher (1) Henry James (1) hiszti (19) Hoffman (1) Hoffmann (2) Hollóidő (1) holokauszt (4) Hóvirág és a titkos legyező (1) Hrabal (1) humoros (2) Ida regénye (1) ifjúsági (4) Ikrek (1) IPM (3) Ismeretterjesztő (2) Janet Evanovich (1) Jane Eyre (1) játék (5) Jaume Cabré (1) Jean Rouaud (1) Jennife Weiner (1) Jodi Picoult (1) Jókai (2) Jó az ágyban (1) Jules Verne (1) Kabbala (1) Kader Abdolah (1) kaland (2) Kalla Evergreen (1) Kalózok nyomában (1) Kate Morton (2) Kelley Armstrong (2) Kelly Kiadó (2) képregény (7) Kern Ágnes (1) Kerstin Gier (2) Két fogoly (1) Két szőke asszony (1) Kibeszélem az uram (1) kisregény (1) Kiss Ádám (1) klasszikus (2) Kolozsvári milliomosok (1) könyc (2) könyv (220) könyvtár (1) Korinthoszi szerelem (1) Kőrösi Zoltán (1) kortárs (2) Kosáryné Réz Lola (1) Kosztolányi (1) középkor (2) krimi (4) Kristin Cashore (1) külföldi (2) Kushner (1) Lakatos István (2) Lázadó angyalok (1) Lazi (1) lektűr (2) Lelord (1) Lencsilány (1) LHarmattan (1) Libba Bray (3) líra (1) Lisa See (1) Loana királynő titokzatos tüze (1) London ostroma (1) Louann Brizendine (2) magyar (11) Mailer (1) Márai Sándor (1) Marjane Satrapi (1) Markus Zusak (1) Márquez (1) Mary Hooper (2) Mauree Lee (1) Méhes György (2) meseregény (1) Micimackó (1) Micimackó visszatér (1) Mikszáth (2) Milne (1) misztikus (3) Mitchell (1) Mocskos meló (1) Montgomery (2) Moore (5) Moulin Rouge (1) mozi (2) Murakami Haruki (9) Nádasdy Borbála (2) Nana (1) Natascha Kampusch (1) Neil Gaiman (1) Niffenegger (2) Noah Gordon (3) novella (5) Novum Pro (1) Nő a sötétben (1) Nudzsúd Ali (1) Nyitott Könyvműhely (15) Nyolcvan nap alatt a Föld körül (1) Őfelsége pincére voltam (1) OKK (7) öko thriller (1) olasz (1) olcsó (1) OMalley (4) önéletrajz (1) Online KönyKlub (1) összefoglaló (1) Pallavicini Zita (1) Partvonal (1) Pérez Reverte (1) Philippa Gregory (1) Pierre Lamaitre (1) Pla Mure (1) pszichológia (1) Rafael Ábalos (1) regény (30) Rettentő gyönyörűség (1) Risto Isomaki (1) romantikus (5) Samanta Schweblin (1) Sarah Addison Allen (1) Sarah Dumant (1) Sárga Rózsa (1) Sass Henno (1) Scolar (1) Scott Adams (1) Scott Pilgrim (4) SHC (2) shopping (1) spanyol (1) Susanna Clarke (2) Süskind (1) Szántó György (1) Szepes (1) Szép Ernő (1) Szép szerelmek krónikája (1) Szilágyi István (1) Szilvási (2) színház (2) Tatiana de Rosnay (1) Tessa de Loo (1) Te Berkenye (1) Te vagy az én párom (1) Thackeray (1) The Other Boleyn Girl (1) Thomése (1) thriller (2) Tormay Cécile (1) történelmi (7) Totál szívás (1) Tova Mirvis (1) Ugo di Fonte (1) Újév (1) Ulpius (1) Urak és játékosok (1) Üvöltő szelek (1) Uwe Tellkamp (1) Vág Bernadett (1) van Maarsen (1) Varázserdő (1) Várólista 2011 (1) vásárlás (1) Vaszary (4) Veritas (2) Vérszívó démonok (1) viktoriánus (1) Walter Kirn (1) Wells (1) Where rainbows end (1) Zafón (2) Zagolni zabad (1) Zilahy (3) Zola (1) Zöld út a jövőbe (1) Címkefelhő

Kis esti eszmefuttatás

2009.10.27. 21:45 joeymano

Mostanában azon gondolkodom, hogy a könyves blogvilág és az új ismeretségek mennyire változtatták meg az olvasási szokásaimat. Amíg magam mentem a könyvek után, talán kezdődött ez 2-3 éve, folyton olyan könyvekkel találkoztam, amik ellen nem volt kifogásom. Könyveket is úgy vettem, h nem nyúltam mellé, egy (Dorian Gray arcképe) kivételével. Könyvtárba nem jártam, mert úgy gondoltam, könyveket birtokolni és a sajátomat olvasni sokkal menőbb. Annyira jól megvoltam, folyton figyeltem az új megjelenéseket, sikeresen ki is válogattam a nekem megfelelőket.

Aztán 2008-ban annyi könyvet adtak ki, h nem tudtam követni őket, nehezen találtam meg a nekem tetszőt. Meg el is mentem Angliába, így nem is volt gondom rájuk, mert egyáltalán nem értem rá új könyvekkel foglalkozni. És hazajöttem decemberben, megtaláltam a blogokat, és egy hatalmas könyves tárházzal találkoztam. Kinyílt a világ, egyre több könyvet ismertem meg, egyre több kortárs irodalmat. Beszippantott magába a világ, csak sodródtam az árral, hittem a véleményeknek, úgy gondoltam, h itt az ideje szélesítenem az olvasási repertoáromat, és hallgattam az ajánlásokra, és azok alapján választottam. Befolyásoltak, nem tudtam elvonatkoztatni mások látásmódjától, azt hittem, nekem is úgy kell látnom a könyveket, azt hittem, nekem is követnem kell a trendet. Egyre több ilyen könyvet olvastam, és sorban apró csalódások értek, nem hatalmasak, csak ici-picik. Nem volt meg bennük az az érzés, amit azelőtt megleltem egy könyvben. 

A hullám sodort magával és azóta is csak veszem és veszem a könyveket, és van köztük olyan is, amit az egy évvel ezelőtti énem sosem vett volna meg. Mi lesz ezekkel? Elolvasom őket, de csalódok, közben elmegyek azon könyvek mellett, amiket a saját akaratomból vettem, és szinte biztos, h tetszene? 

Milyen feltételeknek kell megfelelni a blogolók világában? Valóban az a jó, ha feladjuk magunkat és elkezdünk a blogvilágnak élni? Hogy mi is azt olvassuk, amit mások, csak h ránk találjanak a  keresőben? Nem így kéne lennie. Miért van erre kényszerünk mégis?

Egy év alatt megváltoztam, és most úgy érzem, talán rossz irányba. Összezavarodtam. Nem tudom, mit válaszoljak arra a kérdésre, h milyen könyveket szeretek. Mit mondanék? Valszeg lerendezném egyszerűen, h a szépirodalmat. De igaz ez a válasz?

Csak azt érzem, h teljesítményre megyek, és hiába olvasok egy könyvet, nem azonosulok velük, nem vok képes beléjük bújni. Kivel van a baj ilyenkor? Velem, vagy a könyvvel? És melyik volt a jobb? Amikor csak akkor olvastam, amikor tudtam, h van rá egy-két nyugodt órám, de azt tartalmasan töltöttem el, és élveztem minden percet, vagy amit most csinálok, h lopva 10-20 perceket olvasok, és nem is tudom, mi történik, mert azon gondolkodom, h mindjárt le kell szállnom a metróról, meg azon, h vajon elkések-e?

Nem jó ez így, vmit változtatni kell, vhogy vissza kell térnem magamhoz és nem adni annyit mások véleményére. Vhogy... de hogy?

27 komment

Címkék: könyv hiszti

A bejegyzés trackback címe:

https://joeymano.blog.hu/api/trackback/id/tr625513886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

22899 2009.10.27. 23:27:44

Nem hiszem, hogy meg kell felelni bárminek is. Egyszerűen csak elég erősnek kell maradni, hogy kiállj a véleményed és az ízlésed mellett. Nem hiszem, hogy a tájékozódás rossz lenne, sőt... szerintem jó ha van, akihez tudsz viszonyítani. Pl. XY olyan könyveket szeret mint én, az ő véleményére odafigyelek, másé kevésbé esik latba... Talán gondold végig 2008 előtt miket olvastál, nézd át, mostanában mit és olvasd újra a véleményed a könyvekről, s találd ki, mennyire voltál igazán önmagad az írásuk közben. Mert ezt úgyis te tudod igazán és tuti megtalálod a helyes utat:) vagy nem és nem írsz többet olvasmányokról blogot. De a könyveket ne dobd el:) Esetleg menj el egy könyvtárba és régebbi kötetek közt válogass, ne a frissek közül, hogy ne befolyásolhasson a net:)

91815 2009.10.28. 07:43:43

nagyon ismerős dilemmák.:) igen, szerintem is igaza van Lobonak, ki kell állnod a saját ízlésed, érzéseid mellett. baromira lényegtelen, mit gondolnak mások. ha rétegirodalmat olvasol, akkor azok nem találnak rád a keresővel, akik nem azt keresik, értelemszerűen azok viszont igen, akiknek hasonló az érdeklődési körük. attól nem fogsz kilógni a sorból, ha másfajta könyveket olvasol, mint az átlagblogolók nagy többsége. én nem bánom a csalódásokat sem, mert azok is formálnak, és én jobb szeretem megfogalmazni magamnak is, miért nem tetszik egy könyv, vagy miért nem akarok xy-tól olvasni többet, vagy miért akarom minden könyvét. ha nem is adok lehetőséget magamnak a megtapasztalásra, akkor attól is megfosztom magam, hogy esetleg tetszhet. ettől függetlenül én is odafigyelek a megérzéseimre, általában bejönnek, ami ellen nagyon tiltakozik minden porcikám, azt úgyse olvasom el. a blog erre jó, kipróbálod azokat is, amik mellett elmennél. és biztos vagyok benne, hogy nagyrésze nem volt felesleges időtöltés. nem lehet minden könyvet a magunkévá tenni, akarattal meg végképp nem. ami a mi könyvünk, az egyszer csak beszippant, anélkül, hogy erre külön törekednünk kellene, de ilyenből szerintem nincsen sok. engem pl,. nagyon sok könyv érdekel, de soknál elég, ha csak elolvasom a blogos beszámolókat, nem kell mindegyiket el is olvasnom, hogy tudjam, milyen. ez a megfelelési kényszer viszont leküzdendő probléma volt (van?) nálam is, bár nálam inkjább a posztok tartalma volt az, amire túlságosan figyeltem, meg hogy rövid időn belül legyenek friss posztok, ezért sokszor rohanás volt minden, az olvasás, az értelmezés, a posztírás. nem tudom, nálad mi a kényszer tárgya, de ha a könyvek maguk, akkor azon sürgősen változtass, mert ennél rosszabbat nem tudok elképzelni. egyébként nem tudom, ki hogy van vele, de én nagyon szívesen olvasom azoknak a könyveknek a kommentárjait is, amiket különben nem olvasnék el. (sőt, azokat a posztokat meg nem olvasom el, amik olyan könyvekről szólnak, amik engem is érdekelnek.) úgyhogy az ne tartson vissza, hogy kevés blogos olvas Szilvásit, vagy bárki mást. ha olyan könyvekről írsz, amiket szeretsz, akkor esetleg meghozhatod a kedvet hozzájuk, ami a posztjaid nélkül nem jöhetne össze.:)

110164 2009.10.28. 14:04:28

Lobo, a véleményem eddig is a sajátom volt, inkább mások nagyon jó tapasztalatai miatt olvastam most több könyvet, amik nekem nem nyújtottak olyan katartikus élményt, mint annak, akitől "loptam" a könyvet. Van némi fogalmam arról, h mit szeretnék olvasni, tele is van velük a könyvespolcom, nem kell ahhoz könyvtárba mennem. :) Csak sok volt most az OKK (persze, tudom, h nem kötelező, de azokat is szeretném olvasni, csak nem mindig a kedvemnek megfelelő időben sikerül)is, meg nem olyanokat választottam, amiben kedvemet leltem volna. Dolgozok az ügyön, h megváltoztassam. :) Nima, egyelőre még nem látom, h a csalódások formálnának, idővel biztos megköszönöm majd. Talán néha annyira görcsösen akarom, h jó legyen egy könyv, h legyen extázis, h nem tudom értékelni önmagáért, sokszor hasonlítom más könyvekhez, pedig nem kéne, mert minden könyv más egy kicsit. Megfelelési kényszer nálam is a posztok számában jelenik meg leginkább, ezért néha kapkodok, h haladjak a könyvekkel. Most nekem az kell, h húzzák egymást a könyvek, h egyértelmű legyen az olvasási sorrend, vagy legyen egy kis izgalom, h melyiket válasszam, és ne a "kell" határozza meg. És titkos küldetésem, h a régieket megismertessem a világgal és megszerettessem a klasszikusok más köteteit is, ne csak az iskolai kötelezőket, és más elfeledett szerzőket is. Itt az ideje folytatni ezt is. :)

zsu 2009.10.29. 08:53:57

Joey, én már közel egy éve olvasom a konyves blogokat (köztük a Tiéd is) és pont ezt érzem, hogy itt mindenki a legújabb, legdivatosabb könyveket olvassa. Ezért is örülök, ha valakinél találok egy-egy régebbi, klasszikus darabot. Én amúgy ennek ellenére nem változtattam meg a szokásaimat az olvasás terén, bár bevallom azért van ami felkeltette az érdeklődésem, és van egy "blogos olvasásra váró" könyvlistám is, amit a blogokról vadásztam magamnak...Ezeket valszínű könyvtárból olvasom majd el egyszer, mikor az otthon lévő, illetve újonnan megvásárolt könyvek elfogynak otthon...Ez nem tudom mikor lesz, de lehet, hogy soha. Mindig vennem kell egy-egy új darabot. Az én taktikám: a klasszikusokat elolvasni, olykor-olykor egy-egy kortársat beiktatni. De sztem ezt mindenkinek magának kell éreznie. Nekem tetszik amit csinálsz, amikről és ahogyan írsz!

Christina 2009.10.29. 10:02:12

Szerintem az a legjobb ha saját ízlésednek megfelelően választod ki a könyveket. Szvsz én mindig kiválasztom a számomra tetsző könyvet és meglesem hátha valakinél van értékelés róla, hogy megerősítést kapjak hogy én ezt tényleg megakarom-e venni. Ettől függetlenül mindig veszek olyan regényt a) akinek az íróját már ismerem vagy b) egyszerűen érzem hogy ez nekem tetszeni fog. Szerintem ezzel ti is voltatok már így. :D Ne hagyd hogy mások befolyásoljanak, egyszerűen csak járd az utadat, ahogy eddig és gyártsd nekünk a bejegyzéseket, mert jó olvasni. Ja és eddig nekem mindig bejöttek azok a könyvek, amiket te ajánlottál. :)

110164 2009.10.29. 10:51:48

Köszi zsu, aranyos vagy! Nem is a megváltozott szokásokról van itt szó, hanem megpróbáltam szélesíteni az érdeklődési körömet is ezek a könyvek által, de úgy látom, még nem értem meg rá. De van még időm tengernyi.:) Azért lehet találni igazán jó könyveket is, csak megfelelően kell mérlegelni, h az tetszhet-e nekünk vagy sem. Ez mind nekem egy jó tanulság volt, sokat tanultam a könyvekről, a véleményírásról, a vélemény hatalmáról. Azt hiszem most már rá tudok állni az utamra.:)

szeee 2009.10.29. 11:40:59

JOey, sztem akit beszippant a blogvilág az mind így van vele. Mert olvasod, hogy x-nek és y-nak is húde tetszett ez meg az, és reménykedsz, hogy neked is fog, aztán esetleg koppansz egyet, én is jártam így sok-sok esetben. És nem Te vagy az első, aki ezt megfogalmazta, Nima meg Csenga is írt hasonlókat és gondolom sokunkban felmerül. Én amondó vagyok, hogy legyél önmagad, olvasd azt, amihez kedved van, de ne a blogvilágot "hibáztasd", ha esetleg az ő hatásukra elolvasol valamit, ami nem tetszik. És azt ugye nem gondoltad komolyan, hogy valaki azért olvas el bármit, mert menő (holott nem is érdekli valójában), vaqy hogy kidobja a blogját a kereső? Lehet, hogy akad ilyen, de ez azért erős túlzás szerintem. Kicsit negatív lett a hsz-om, de nem bántásból írtam :)

110164 2009.10.29. 12:45:43

Nem hibáztatom a blogvilágot, mert ha nem blogoltam volna eddig, nagyon sok jó könyv mellett mentem volna el, amit nagyon bánnék. Megpróbáltam vmit, ami nem jött be, ezért abbahagyom (nem a blogolást, az ismerkedést más témákkal). Én nem mondtam azt, h vki azért olvas el bármit, mert menő, de nem érdekli. Én csak azt mondtam, h a felkapottabb könyvek bejegyzéseit többen keresik, ezért azt a blogot kidobja a kereső. Ez csak egy ténymegállapítás volt. Az meg az én hülyeségem, h naponta nézem hányan jártak nálam, és elégedetlen vok. Ha olvasnám a top10-es könyveket, akkor talán több lenne. De ezen már lassan túlteszem magam, csak néha kell egy-két virtuális atyai pofon, h visszatérjen az önbizalmam, és ne gondoljak hülyeségekre.:)

szeee 2009.10.29. 13:13:42

OK :) na, én direkt nem is csináltam ilyen számlálót, mert marhára nem érdekel, hogy hányan olvasnak. Erről le kéne szokni :P

8152 2009.10.29. 20:53:11

Háát, én Szeee-vel értek egyet, szerintem semmilyen feltételeknek nem kell megfelelni a blogvilágban. Sőt, szerintem jobb eredetinek lenni. Nekem ez az egész gondolat fura... meg a statisztikára hajtás is. Ez egy hobbi, az olvasás is meg a blogolás is, nem jó, ha áthatja a megfelelési kényszer. Olvasd azt, amit igazán szeretnél. :)

110164 2009.10.30. 10:37:06

cseri, persze, ez így van, így is kell lennie, de az emberben mindig motoszkál a gondolat, h mennyire érdekli másokat, amit csinál, van-e egyáltalán értelme. ekkor jön a statisztika, meg a többi.:)

8152 2009.10.30. 19:14:20

Hát egy bizonyos szintig biztos. De majd helyére kerül nálad is. Láttam a molyon, hogy te szorgalmasabb voltál, mint én, és már elolvastad a Hrabalt. Hű, bele kell húznom. :D

132931 2009.10.31. 08:07:12

Furcsa, de most hogy elolvastam a hozzászólásokat elveszetettem amit írni akartam :D Van ilyen, bár lehet h későre jár már. Valahogy úgy érzem nem kell aggódnod, ez csak ilyen átmeneti zökkenő, mint ahogy írta Szee is, biztos mindenki átesett hasonló dolgon. Talán most olvass olyan könyveket, amik feledtetik a rossz élményeket. A legfontosabb szerintem hogy az olvasás kellemes és jó élményeket adjon, és ha úgy érzed a csalódások (még) nem formálnak, akkor felejtsd el őket.Gondolom, most hogy leírted (kiírtad magadból) könnyebb valamennyivel. De ha nagyon bölcsnek akarok tűnni: kellenek a csalódások, hogy változzunk, ha most még nem is látod az eredményét ;) - jajj de gáz lett. :D A blogíráshoz meg annyit - igaz én még csak ízlelgetem - nem kell a mennyiségre törekedni. Szerintem úgy is kialakult már egy "belső kör", akik visszajárnak, nem hiszem hogy szükségü(n)k van arra hogy minden nap fönt legyen egy új bejegyzés. Mikor el kezdtem a blogokat olvasni úgy voltam vele jajj de jó, tágíthatom a látásköröm, főleg témákban - úgy, mint Te. Lehet,h szerencse, h nem vagyok otthon és nem tudtam mindent megvenni, ami 1-1 bejegyzés hatására megtetszett. Nagyon sok a listámin szinte a határaimat súrolja, de csak azért mert nagyon elmerültem egy témakörben. Érzem, hogy kellenek mások. AZtán ha majd úgy járok, mint Te, akkor is megmaradnak a szeretett témám könyvei ;) Rájuk számíthatok, mint ahogy Te is a tieidre. De ehhez nem kell blog. J.Harrist pl. a barátnőm ajánlotta, meg P. Coelho-t is - nem jöttek be (bár Coelho-tól még csak 1 fél könyvet olvastam :D) Attól függetlenül Harrissel újra és újra megpróbálom/tam. Vele vagyok kicsit kényszerhelyzetben, hisz annyian szeretik, és csak saját magamtól hallottam eddig hogy nem jó. A 4. könyve után úgy vagyok vele ez van, nekem nem a kedvencem és slusszpassz. A top10-es listákról meg csak annyit, szabályosan kiütést kapok egy könyvtől ha a csapból is az folyik ld. Dan Brown A da Vinci-kód. Már csak dacból sem olvasok tőle (illetve "menő" íróktól könyvet - lehet hogy sokat vesztek, de ilyen vagyok), pedig a barátnőimnek ő is a kedvencük, meg van az össze könyve nekik - legalább ha meggondolom magam lesz kitől elkérnem ;) majd holnap átnézem mennyi b...got hordtam össze, most megyek aludni. :)

110164 2009.10.31. 13:10:54

cseri, még ráérsz vele, és ne kapkodd el, mert igazán élvezetes. :) Tessa, nem szeretsz angolul olvasni? Ott azért elég hamar hozzá lehetne jutni új könyvekhez.:) Én Angliából 8 könyvvel tértem haza... olyan olcsóak voltak, na.:) Ne aggódj, Harris nekem is gondot okoz. Azt hiszem vele az a baj, h aki nem szereti annyira, az csöndben marad, és csak azok vannak szem előtt, akiknek tetszett.:DD Ha nem érzed magadénak, akkor te se olvasd.:) És nem írtál baromságokat, nyugi.;)

132931 2009.10.31. 22:54:11

Nem nagyon olvasok angolul, nem érzem magban az erőt hozzá :D Hihetetlen, de nagyon sok angol könyvet vettem mát mióta kint vagyok, mindet használtan és még olcsóbb volt. A legnagyobb büszkeségem egy Agatha Christie sorozat, 10 könyvet (kötetenként ált. 2 történet) tartalmaz nagyon szép kötésben és csupán 1 CAD volt darabja!!!! Úgy vagyok vele, ami megtetszik megveszem, mert nagyon olcsó, és ha nem is én olvasom majd el, vagy csak később, akkor is megérte. Vagy 20, de lehet hogy több angol könyvem van :D Már csak el kellene olvasnom őket. :) Az új könyvekkel az a bajom, hogy először hatalmas méretben és kemény kötésben jelennek meg - persze sokkal drágább így. A másik véglet itt az úti méretű könyvek, azoknak meg betű szabása nem jön be. Szóval maradok a használt könyveknél, így mindig rábukkanok valami elrejtett kincsre is. ;)

110164 2009.11.01. 14:32:00

Hihetetlen, milyen olcsón lehetett Angliában is használt könyveket venni. Néha meg is kérdeztem, h ez biztosan ennyi? :) Nekem a olvasási készségem fejlődött ki kinn a legjobban, ezért pár hónaponként igyekszem olvasni angolul, nehogy elvesszen. Érdekes, h mennyi féle formában adnak ki külföldön könyveket. Mi meg nyavalygunk, ha keménykötésben is kinyomnak egyet.:) Én azt tanácsolom, egyszer, ha érzel magadban annyi erőt, próbálj meg angolul olvasni, mert nagy élmény.:)

132931 2009.11.01. 19:21:56

Köszi, biztos, hogy fogok angolul olvasni, majd ráveszem magam ;) Ha kell vmi, és meg tudod várni még hazaérek szólj nyugodtan :)

8152 2009.11.02. 08:59:41

No, én se szeretem Harrist. Nem is utálom, de olyan elmegy kategória. Angolul én is nagyon szeretnék olvasni, épp most el is kezdtem egy könyvet, de még nem sokáig jutottam....

110164 2009.11.02. 10:42:50

70 oldal The Other Boleyn Girl után azt mondom, h a mai világban játszódó angol könyvet érdemes olvasni, mert megőrülök a szótárban is kereszttel (azaz már kikopott a szóhasználatból) jelölt szavaktól. :) Cseri, kitartást hozzá. Minél többet olvasol, minél jobban ráérzel a szóhasználatra, annál könnyebb.:)

110164 2009.11.02. 10:44:33

Tessa, köszi, nagyon kedves tőled! De nem akarom terhelni a bőröndöd. Szerencsére elég sok könyvet meg lehet már venni itthon is.:)

126869 2009.11.03. 12:13:49

Én szeretem a blogod olvasni, és szerintem tök jó, hogy más könyvekről is hallani, mint másutt. Ki is néztem maganak Zilhay-t, és Szilvásit az írásaid alapján. Amúgy én önző vagyok, mert elsősorban magamnak írogatok, az elsődleges célom, hogy vissza tudjam olvasni, hogy mit éreztem egy könyv kapcsán. Persze azért megörülk, ha látom, hogy sokan olvasgatták a posztokat. De a lényeg mégis csak az, hogy ne tűnjön el, az a kis impresszió, ami akkor ér el hozzám, amikor elolvasom a könyv utolsó oldalát.

mb 2009.11.03. 12:18:41

Szia! Én csak amolyan zugolvasó vagyok jó ideje, nem szoktam kommentelni. Sőt, teljesen véletlenül akadtam rá először Amadea blogjára, majd kezdtem el olvasni néhány blogot a "köreitekből". Eddig nem is tudtam, hogy vannak kimondottan ilyen könyves blogok is, viszont nagyon jó dolognak tartom. A mai Világban szükség lenne minél több ilyenre. Rendszeresen olvasom a frissítéseiteket, és természetesen így-vagy úgy, de hatással van az emberekre a véleményetek a könyvek válogatása során. Szerintem ez egyáltalán nem baj. Sőt, én a ti hatásotokra kezdtem bele a saját kis könyves blogomba. Ami meg a blogvilágot illeti, jó ideje olvasok blogokat, láttam már emelkedéseket, de bukásokat is. A lényeg mindig az, hogy próbálj meg ember maradni mindvégig. Hatással vagyunk egymásra, de ugyanez tapasztalható az utcán is. A lényeg csak annyi, hogy itt is, éppúgy, mint az utcán, ne csalódjunk magunkban, álljunk ki a gondolataink mellett és maradjunk emberek. És remélem, hogy folytatni fogod a blogot, mert nagyon megkedveltem a stílusodat. :) Üdv

110164 2009.11.03. 18:25:07

zenka, köszi szépen, és igen, tessék olvasni Zilahyt és Szilvásit, de még ide venném Vaszaryt is! :) Ha én magamnak írnám, akkor tele lenne spoilerrel, mert az énblogomat azért indítottam, h ne felejtsem el a történetet és a szereplőket. Ezt itt sajnos nem lehet, ergo elsősorban nem magamnak írom. Az érzéseket meg néha olyan nehéz szavakba ölteni, h néha úgy érzem, butaságokat írok, persze nem így van, mert jól meggondolom én, mit írok le.:) Szia mb! Örülök, h jelezted jelenléted! :) Anno én is Amadeára találtam rá, aztán jött a hullám. Sztem is nagy szükség van igényes blogokra. Rengeteg olyan ízléstelen, nyafogós, semmitmondó blogra találtam én is az elején, h hatalmas felüdülés volt, amikor egyre több és több könyves blogra leltem. Persze ők is emberek és ők is komolyan gondolják. Nem muszáj őket olvasni annak, akit nem érdekel a problémájuk. Köszönöm, h olvasol, és igyekszem eleget tenni az igényeidnek továbbra is. ;)

Miestas 2009.11.06. 07:49:53

Joeymano ...az olvasás öröméért olvass! Ismerős az érzés amiről írsz, időnként én is dilemmázok, hogy azt olvassam amit mások vagy amit igazán én akarok. Magaménak tekintem szee véleményét, hogy ami nem megy nem kell erőltetni és minden szívbaj nélkül abba hagyom ami nem tetszik. Ha megnézed mások blogját és esetleg hat is rád, attól Te még önálló személyiség vagy és ha nem a blog ajánlókból választasz könyvet olvasásra az csak színesíti a palettát. Igen olvass Zilahyt, Szilvásit vagy akit Te szeretsz és írj róla, ha úgy érzed érdemes másnak is elolvasni, de ez ne legyen kényszer. Egyébként annyi új könyv van most a könyvesboltokban, hogy nehéz kiválogatni az értéket belőle. Nekem pl sok elmaradásom van szépirodalmi klasszikus művekből, így ezeket felváltva fogom az újakkal olvasni... Az a lényeg maradj meg Joeymanónak azt olvasd amit Te szeretsz, mert az olvasás öröméért érdemes csak olvasni.

110164 2009.11.06. 11:13:06

Igenis Miestas! :) Én már nem is követem, milyen új könyvek jelennek meg. Egyszerűen lehetetlen őket számon tartani. Meg sztem nagyon sok belőlük értéktelen irodalom. Tegnap unatkoztam, és megnéztem az elmúlt egy hét újdonságait, csak irodalom témakörben a Librinél, és 50 feletti találatok hozott ki. Azért az sok. És csak egyet találtam érdekeset, a 303 magyar könyv, amit el kell olvasnod, mielőtt meghalsz címűt. Erre már le is adtam a karácsonyi rendelést.:) A többit nem találtam érdekesnek. Te pedig olvass klasszikusokat, mert hatalmas értékek rejlenek benne. Sajnos változik az irodalom, és nem biztos, h jó irányba. Na de ez a személyes véleményem. :)

1974 2009.11.19. 15:43:08

Kicsit későn reflektálok a posztra, de nem tudok mellette elmenni, mert hasonló gondolatok, érzések bennem is megfogalmazódtak. Szeretek olvasni és könyvekről beszélgetni, más véleményét meghallgatni, könyeket ajánlani. Lassan négy éve kezdtem blogolni, amolyan privát-családi- ego-vegyesfelvágott stílusban, amiben szerepltek az épp aktuális olvasmányaim is. Aztán felfedeztem a tematikus blogolást, így született meg a könyvespolcom. Mivel szinte bármilyen könyvre rá merik nyomtatni, hogy Világsiker és a kiadók mindig találnak valakit, aki a fülszövegben méltatja a mű érdemeit, ezért ezekre már nem adok. Kíváncsi vagyok az egyszerű olvasó véleményére, nem a fizetett tolnokéra, nem akarok bedőlni a marketingnek. Ezért van az RSS-emben egy tucat könyvesblog. Mióta figyelem őket, minden könyvrendelésnél becsúszik 1-2 kötet, amiről valamelyik blogban olvastam. Volt amiben csalódtam, de már tudom kinek az ízlése esik leginkább egybe a sajátommal (pl. Könyvtáros Testvér). Ami a posztolási és megfelelési kényszert illeti. Jobb dolgom is van nekem, mint a másoknak megfelelés. Ha van időm írok és ha már írok, akkor a saját véleményemet. Ha valaki nem ért vele egyet, kifejtheti a véleményét, ezért van a kommentelési lehetőség.

110164 2009.11.19. 19:43:27

AnTalk, te már rutinos blogolós vagy, már ismered magad, el tudsz vonatkoztatni másoktól. Én még kicsi blogolós vok, és elkapott magával a szelleme. Azt hiszem egy ilyen átgondolós/mérlegelős időszaknak minden blogolós életében el kell jönnie, h le tudja tisztázni magában mit is akar, mire képes, mi a helye a blogok között. Utána már könnyebb lesz megfelelni a saját és a többiek "elvárásainak". Teljesen egyetértek azzal, amit írtál. Nekem az a nehéz, h mások rajongását lehámozzam a könyvről, és csak a könyvet magát nézzem és úgy döntsem el, érdekel-e engem vagy sem. De dolgozom rajta. ;)
süti beállítások módosítása